torsdag 7. februar 2008

Bredband på kabel

Nu er jeg gått over fra ADSL til bredband på kabel fra Canal Digital. Ettersom jeg bor i borettslag og betaler det hele over husleie så ble det jo endel billigere.
Var jo litt spent om jeg skulle få det til å fungere. Måtte en kjapp tur på Elkjøp og investere i et trådløst nettverkskort som kunne kobles opp via en usb port på den stasjonære pc en min som står på et av soverommene. Dermed slapp jeg mange meter med kabler fra routeren gjennom stua og inn til pc en, og hurra hele greiene virket faktisk.
Har en fart på 750/750 og det virker heilt greit til mitt bruk. Kan bestille ekstra fart og betale for det hvis behov men som sakt så ser det okei ut så langt.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så bra at det fungerte! Fint bilde du har fått på profilen din også!

Baardsen sa...

Den forrige kommentaren var fra meg... Ble automatisk innlogget som noe annet enn dette.

Wenche sa...

Tusen takk for det lillebror:-)